Maak van elk salesgesprek een succes met onze AI Sales Coach Alex.
WIN MEER DEALS !
Til je team naar een hoger niveau met bewezen sales methodieken, levensechte simulaties, data gedreven feedback en inzichten.
Hoe werkt de AI Sales Coach Alex?
1. Kies uit bewezen of gepersonaliseerde scenario's.
Gebruik vooraf gedefinieerde scenario's gebaseerd op bewezen salesstrategieën, of stel je eigen scenario's in die aansluiten bij jouw markt en producten.

2. Simuleer levensechte gesprekken.
Werk met een AI-avatar die realistisch reageert en uitdagende scenario's aanbiedt.


2. Simuleer levensechte gesprekken.
Werk met een AI-avatar die realistisch reageert en uitdagende scenario's aanbiedt.
3. Ontvang feedback op maat – én op een leuke manier!
Ontvang feedback van Alex op een gamified manier. Vergelijk resultaten binnen het team, verbeter continu, en maak het inoefenen van sales gesprekken leuk en motiverend

4. Bekijk alle resultaten en werkpunten van je team in 1 klik.
Als team manager biedt Alex je inzicht in hoe je team zijn pitch doet en welke acties nodig zijn te verbeteren. Elke sales manager heeft een eigen dashboard waarop feedback wordt opgeslagen en werkpunten worden voorgesteld.
.png?width=1920&name=Dashboard%20(1).png)
.png?width=1920&name=Dashboard%20(1).png)
4. Bekijk alle resultaten en werkpunten van je team in 1 klik.
Als team manager biedt Alex je inzicht in hoe je team zijn pitch doet en welke acties nodig zijn te verbeteren. Elke sales manager heeft een eigen dashboard waarop feedback wordt opgeslagen en werkpunten worden voorgesteld.
Waarom kiezen voor Alex?
- Trainen op Jullie Eigen Manier
Personaliseer Alex naar jullie context. Stel de juiste tone of voice in, werk rond veelvoorkomende bezwaren, en maak het eigen aan jullie salesstrategie. - Oefen Realistische Gesprekken
Laat je team gesprekken simuleren met Alex en perfectioneer hun aanpak in een veilige, realistische omgeving. - Feedback op Maat – én Leuk!
Ontvang feedback van Alex op een gamified manier. Vergelijk resultaten binnen het team, verbeter continu, en maak leren leuk en motiverend. - Alle Sterktes en Werkpunten van Je Team in één klik
Als team manager biedt Alex je inzicht in hoe je team zijn pitch doet. Elke sales manager heeft een eigen dashboard waarop feedback wordt opgeslagen en werkpunten worden voorgesteld.
Kies uit Playbooks die Werken
Out-of-the-Box Playbooks
Gebaseerd op bewezen methodologieën zoals Selling Made Simple en inzichten uit meer dan 1.000 salesgesprekken. Ideaal voor directe resultaten.
Jouw Eigen Playbooks
Voeg je unieke salesprocessen toe. Personaliseer feedback en training volledig naar jouw voorkeur.
Kies uit Playbooks die Werken
Out-of-the-Box Playbooks
Gebaseerd op bewezen methodologieën zoals Selling Made Simple en inzichten uit meer dan 1.000 salesgesprekken. Ideaal voor directe resultaten.
Jouw Eigen Playbooks
Voeg je unieke salesprocessen toe. Personaliseer feedback en training volledig naar jouw voorkeur.
Kies uit Playbooks die werken

Out-of-the-Box Playbooks
Gebaseerd op bewezen sales methodologieën zoals Selling Made Simple en inzichten op basis van meer dan 1.000 salesgesprekken. Ideaal voor directe impact.
Jouw Eigen Playbooks
Voeg je unieke salesprocessen toe. Personaliseer het scenario en de feedback volledig volgens jouw voorkeur.
.png)
KLANTENSERVICE
Automatiseer antwoorden op veelgestelde vragen, met een persoonlijke
benadering.

SALES COACH
Oefen verkoopgesprekken met AI en ontvang directe, op maat gemaakte feedback.

ORDERVERWERKING
Verwerk en beheer aankoop en verkooporders automatisch voor snellere en foutloze afhandeling.

KENNISBANK
Bied medewerkers snel en eenvoudig toegang tot interne informatie en antwoorden op vragen.
.png)
AFSPRAKEN PLANNER
Automatiseer het plannen van afspraken en verstuur herinneringen op het juiste
moment.
.png)
ANDERE
Automatisering van alle routinetaken en bedrijfsprocessen
Ervaar Alex zelf
Plan een Gratis Demo en ontdek hoe Alex jouw team naar het volgende niveau tilt.
Toepassingen waarin AI agenten NU al het verschil maken.
.png)
KLANTENSERVICE
24/7 gepersonaliseerde ondersteuning en probleemoplossing

SALES LEADS
Kwalificatie en toewijzing van leads en plannen van afspraken.

OPERATIONS
Automatisering van gegevensinvoer en documentverwerking.

HR KENNISBANK
Directe toegang tot alle bedrijfsinformatie en procedures; onboarding.
.png)
IT HELP DESK
Eerste hulp bij IT vragen voor medewerkers en klanten.
.png)
ANDERE
Automatisering van alle routinetaken en bedrijfsprocessen
Mis dit momentum niet!
Sluit u aan bij de koplopers die AI-agenten omarmen. De grootste bedrijven ter wereld investeren in AI-agenten om efficiëntie en klantbetrokkenheid te verbeteren.
Wat levert Alex je op?

Verhoog je Conversie
Versterk de overtuigingskracht
van je team.
.png)
Coach Efficiënter
Automatiseer het inoefenen en bijsturen van salesgesprekken.

Betere Feedback
Verbeter adhv geteste sales methodieken en gepersonaliseerde feedback.

LAGERE KOSTEN
30% reductie in administratieve overhead kosten
.png)
VERBETERDE SERVICE
Directe reacties met 95% nauwkeurigheid, 24/7 beschikbaarheid

VERHOOGDE SALES
90% reductie in doorlooptijd in het salesproces
Waarom klanten voor Alex kiezen
"Alex heeft onze conversieratio met 30% verhoogd in slechts 3 maanden."
"De feedback van Alex is accuraat, direct en vooral motiverend voor ons team."
Zo laat je jouw sales team winnen
Klantencase: de uitdaging
Duvel Moortgat, een toonaangevende brouwerij, stond voor een belangrijke uitdaging: hun salesproces optimaliseren en de onboarding van nieuwe teamleden versnellen. Met een groeiend verkoopteam en complexe gesprekken over premium producten, was er behoefte aan een oplossing die zowel efficiënt als schaalbaar was.
Klantencase: onze aanpak
.png)
Fase 1: Sales scenario's bekijken en optimaliseren.
Dankzij input van het sales team en door bestaande calls of gesprekken te analyseren, lijsten we de meest voorkomende bezwaren op en maken we ideale oefenscenario's voor elke type gesprek. Dit kostte slecht 1 dag tijd van de team manager.
Nexa voegde in elk gesprek best practices toe om tot het vooropgestelde einddoel te komen.
.png)
Fase 2: Trainen van team met geteste sales technieken.
In fase 2 speelden de teamleden rollenspellen met Alex. In no time hadden ze de structuur om deals te closen door en werden ze gedrilled om veelvoorkomende bezwaren naadloos om te vormen tot een constructief gesprek.
Het gamified feedbacksysteem motiveerde het team om continu te blijven verbeteren en maakte leren leuk en effectief.
Klantencase: de resultaten

30% hogere conversieratio
Dankzij de op maat gemaakte training en directe feedback van Alex wist het team meer cold calls om te zetten in een afspraak. Klassieke bezwaren werden telkens profesioneel omgevormd naar een constructief gesprek dankzij geteste sales technieken die het team had geleerd in hun vele rollenspellen met Alex.

Efficiënt bijsturen van elk teamlid
Dankzij het dashboard kan de team manager in één oogwenk zien wat de sterktes en verbeterpunten zijn van elk teamlid. Zo kan er efficiënt bijgestuurd worden en werd het hele team in no time naar een nieuw niveau gebracht.
50% kortere onboardingtijd
Nieuwe teamleden waren sneller operationeel doordat Alex hen op een interactieve en gestructureerde manier hielp hun vaardigheden te ontwikkelen.
Over ons
Hoe we samen jouw processen verbeteren
- Gratis vrijblijvend gesprek
- Inzoomen op de grootste uitdaging/opportuniteit
- Gratis Proof of Concept (POC)
- Op maat gemaakte oplossing, implementatie en training
- Doorlopende ondersteuning

-1.png?width=693&name=all-technology-picture-ai-created-(1)-1.png)
Onze 3 beloftes
Voor elke euro die u investeert, ontvangt u minimaal drie euro terug. No cure, no pay !
Geen enkele verstoring van uw bestaande operaties tijdens de implementatie.
Uw bedrijfsreputatie en data zijn bij ons in veilige handen.
-1.png?width=693&name=all-technology-picture-ai-created-(1)-1.png)
Onze 3 beloftes
Gratis proof of concept. Test gratis zonder vaste kosten.
Geen enkele verstoring van uw bestaande operaties tijdens de implementatie.
Uw bedrijfsreputatie en data zijn bij ons in veilige handen.
Bedrijven die reeds gebruik maken van Nexa's virtuele assistenten.






E-COMMERCE
24/7 Klantinteractie en vraagafhandeling
INCASSO
Automatiseert klantvragen en feedbackverwerking

HORECA
Optimaliseert bestellingen tijdens piekmomenten
MEDISCHE PRAKTIJKEN
Planning van afspraken en pre-kwalificatie

ANDERE SECTOREN
Automatisering van repetitieve taken en workflows (tekst, spraak)VERGELIJKING TRADITIONELE OPLOSSINGEN
EN NEXA’S AI-AGENTEN
CRITERIA | OUDE CHATBOTS | Geautomatiseerde Workflows | IVR (Interactive Voice Response) | Nexa's AI-agenten |
---|---|---|---|---|
NLP | ✔ Beperkt begrip, script-gebaseerd, moeite met nuances | ✔ Geen conversatievaardigheid, volgt vastgestelde regels | ✔ Herkent basiscommando's, gebrek aan intentiebegrip | ✔ Begrijpt en reageert natuurlijk in tekst en spraak |
Tool Interactie | ✔ Geïsoleerd, beperkte of geen integratie | ✔ Integreert met specifieke tools, beperkte aanpassing | ✔ Minimale interactie, voornamelijk op stem gebaseerd | ✔ Integreert naadloos met meerdere tools (bijv. CRM, planning) |
Planning & Redeneren | ✔ Basis logica, geen complexe planning | ✔ Voert lineaire taken uit zonder redenering | ✔ Volgt vaste opties, geen flexibiliteit | ✔ Behandelt complexe taken, maakt contextuele beslissingen |
Data toegang | ✔ Geen geheugen, reset elke keer | ✔ Beperkte data-invoer, geen context | ✔ Geen data toegang of geheugen | ✔ Toegang tot relevante bedrijfsdata, behoudt context |
Taakuitvoering | ✔ Beperkt tot eenvoudige Q&A | ✔Regel-gebaseerd, geen adaptief leren | ✔ Basisacties zoals doorverwijzing, geen autonomie | ✔ Voert taken autonoom uit, zoals orderverwerking en planning |
Leren & Aanpassing | ✔ Statistisch, verbetert niet over tijd | ✔ Regel-gebaseerd, geen adaptief leren | ✔ Vaste reacties, geen leercapaciteit | ✔ Leert en past zich continu aan voor verbeterde prestaties |
CRITERIA
|
OUDE CHATBOTS
2
/ye
Billed Annually
|
IVR (Interactive Voice Response)
2
/ye
Billed Annually
|
Nexa’s AI-agenten
2
/ye
Billed Annually
|
---|---|---|---|
NLP |
Beperkt begrip, script-gebaseerd, moeite met nuances | Herkent basiscommando's, gebrek aan intentiebegrip | Begrijpt en reageert natuurlijk in tekst en spraak |
Tool Interactie |
Geïsoleerd, beperkte of geen integratie | Minimale interactie, voornamelijk op stem gebaseerd | Integreert naadloos met meerdere tools (bijv. CRM, planning) |
Planning & Redeneren |
Basis logica, geen complexe planning | Volgt vaste opties, geen flexibiliteit | Behandelt complexe taken, maakt contextuele beslissingen |
Data toegang |
Geen geheugen, reset elke keer | Geen data toegang of geheugen | Toegang tot relevante bedrijfsdata, behoudt context |
Taakuitvoering |
Beperkt tot eenvoudige Q&A | Basisacties zoals doorverwijzing, geen autonomie | Voert taken autonoom uit, zoals orderverwerking en planning |
Leren & Aanpassing |
Statisch, verbetert niet over tijd | Vaste reacties, geen leercapaciteit | Leert en past zich continu aan voor verbeterde prestaties |